Kyckling i jordnötssås med risnudlar

Detta är en maträtt som Linna Carman INTE ska äta . :O Men för de som är oallergiska mot nötter kan jag varmt rekomendera denna rätt.


Du behöver:

Kyckling , jordnötssås ( finns i thaihyllan i din mataffär ), Risnudlar / ris

Såhär gör man:

Strimla kycklingen alt skär i mindre bitar, stek bitarna i lite olja i en stekpanna tills de är klara.

Häll sedan i burken med jordnötsås och låt puttra i någon minut.

Risnudlarna lägger du i i kokande vatten, ställer av och låt stå i ca 3min. Det funkar även lika bra med Ris.

Varsågoda och ät! :)

 

Linn♥


Kommentarer
Postat av: Linnea

Vad mycket mumsigt ni har ätit medans jag varit borta! Förutom jordnötterna då såklart för min del. ;) Snart kommer lite Linnea recept när jag nu är hemma igen från grankan! Mat kyssar

2010-02-18 @ 20:58:24
Postat av: MALIN

När kommer mackan och alex tomatsoppa, är suuuuugen!

Puss

2010-02-21 @ 19:02:32
Postat av: Sara

Linn, det märks att du gått restaurang när du slänger fram dessa omöljligt svåra recepten ;) PUSS<3

2010-05-01 @ 23:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0